Årsstämma

christina-wocintechchat-com-utw3j_aoikm-unsplash_0.jpg

Den 15 april genomfördes Eskilstuna Fabriksförenings Årsstämma, givetvis digitalt även i år.

Utöver de sedvanliga punkterna i dagordningen fördjupade vi oss i temat ’Hur tjänar man pengar på digitalisering i produktionen’ presenterat av Jan Lindoff, Hans Schäfer och Fredrik Stråhle.
Ett intressant föredrag där vi bland annat fick en inblick i Coops nya, avancerade lager samt tips på hur små och medelstora företag med små medel kan ta första steget in i Industri 4.0.

Vår VD Gösta gick igenom verksamhetsberättelsen från 2020 och informerade om konsekvenserna som Coronapandemin fört med sig för våra medlemsföretag under året.
Många har klarat andra halvan av 2020 bättre än förväntat och några har till och med gjort rekordår. Styrelsen är fortsatt oförändrad inför kommande år.