Mälarplast AB tar matchen - gör ni?!

Eskilstunas industri tar matchen! Eskilstuna Fabriksförening har med hjälp av en beräkningsmodell som tagits fram, startat en undersökning bland medlemsföretagen. Syftet är att visa på vilket sätt industriföretag bidrar till samhällsekonomi och välfärd. Vi kommer successivt att undersöka och presentera resultatet hos ett antal av våra medlemsföretag. Här presenteras Mälarplast AB.

På Mälarplast AB har 15 anställda. De är en komplett leverantör av plasttekniska lösningar. De tar helhetsansvaret från idé, konstruktion och prototyp till verktygsframställning och fullskaleproduktion av såväl små som stora detaljer, termo- som härdplaster. Mälarplast AB, liksom de flesta företag, verkar i en miljö med hård konkurrens från andra företag. Det ögonblick då deras kunder fattar beslutet att välja dem eller någon av deras konkurrenter är helt avgörande för dem. Men det är också sanningens minut för dig och många andra. När Mälarplast AB vinner en order på marknaden skapar de resurser till den välfärd som kommer oss alla till del. De bidrar till välstånd framför allt genom de varor och tjänster som de producerar. Men de bidrar också till vår gemensamma trygghet och välfärd. När de är framgångsrika uppstår en positiv spiral. Då skapas nya jobb hos dem och i förlängningen även i andra företag och mer skatt kommer in till samhället.

Förra året bidrog de som företag och deras anställda, genom skatter med omkring 2 700 000 kr till välfärden i Sverige.

Det räcker bland annat till,
133 941 stycken skolluncher eller
6 stycken gymnasielärare eller