arsmote

EFF bjuder in till digitalt årsmöte 10/6

Eskilstuna Fabriksförenings digitala Årsstämma

Mot bakgrund av det rådande läget orsakat av Corona, kommer Eskilstuna Fabriksförening att genomföra föreningsstämman digitalt via Teams den 10 juni.
För den som önskar att delta, vänligen anmäl ditt deltagande till angiven adress för att få tillgång till länk och därmed stämman.
Konstituerande möte kommer att hållas i samband med nästa ordinarie styrelsemöte.

Årsmötet om digitalisering

Digitalisering är ett högaktuellt ämne och föreningens årsmöte gick under temat ”Digital Affärskommunikation”.
I en alltmer digitaliserad värld ökar kundernas krav på leverantörerna när det gäller elektronisk kommunikation, så kallad EDI. Under kvällen reddes begreppen ut och vi fick veta mer om hur företaget kan uppfylla kraven och samtidigt få nytta av det.

SEB delade ut två stipendier ur Britta och Otto Larssons minnesfond. De gick i år till Boris Radojic och Micael Winbladh, båda från Volvo CE, som fick 20 000 kr vardera för framstående arbete i fabriken i Eskilstuna.

Framtida satsningar på industrin var temat på årsmötet 2014

Kvällen bjöd förutom årsmötesförhandlingar på mingel, räkmacka, stipendieutdelning och föredrag av Åke Svensson, VD Teknikföretagen. Åke pratade om Europas satsningar på industrin, bland annat genom det nya ramprogrammet Horizon 2020 och hur Eskilstunas industri ska kunna ta del av dessa satsningar.

Subscribe to RSS - arsmote